אחד המכשולים הגדולים לצמיחה משמעותית של עסק היא הגורם האנושי. עסקים רבים מוגבלים, פשוטו כמשמעו, בזמן. מספר האנשים מוגבל, מכאן ששעות העבודה מוגבלות והתפוקה גם היא מוגבלת.
הדרך להתגבר על המגבלה הזו היא להוציא את עצמנו, את הידיים העובדות, מהמשוואה. כל עבודה שנוכל להסיר מעצמנו, תפנה אותנו יותר להתעסק בלב ליבו של העסק. כנראה שלא תראו מנכ״ל עוסק בהנפקת דו״חות או בעל הוצאת ספרים בהגהה.
השלב הראשון בתהליך הזה הוא וויתור על האגו, וויתור על המחשבה ״רק אני יכול לעשות את העבודה בצורה טובה״. גישה יעילה יותר היא לשרטט תהליכים ונהלים ברורים שביצועם יביא להשלמת העבודה בצורה מספקת, וכן להכשיר ולהסמיך אנשים אחרים לעשות את העבודה ברמה שעומדת בסטנדרטים שלנו.
צמיחה כזו לא יכולה לבוא ללא תכנון, היא מצריכה אותנו להפשיט את המשימות, הנהלים והתהליכים לרמת פשטות שגם ילד יכול להבין. תהליך תכנון זה מצריך מחשבה רבה וכנראה גם שינויים רבים. עלינו להבין לפרטי פרטים את החלקים הנעים במערכת ולשאול את עצמנו ״האם זו הדרך הפשוטה ביותר להשיג את התוצאה?״.
שם המשחק הופך להיות ״פשטות״ לא פחות משהוא ״איכות״ או ״מהירות״, ולהשיג פשטות זו משימה מורכבת.
פשטות היא תוצר לוואי של ידע מעמיק בנושא, הבנה של אנשים ומחשבה על חווית המשתמש; והיא תדרוש מאיתנו הרבה, אבל לבסוף תשאיר אותנו עם תקרת זכוכית גבוהה יותר לצמוח אליה.