השקה מוקדמת

יש שלב בחייו של מוצר, רעיון או שירות בו הוא מוכן, אבל עוד לא ממש. בשלב זה נשאלת השאלה האם הוא מוכן להשקה מוקדמת. זו שאלה חשובה ומטעה שכן יש להבין תחילה מה היא השקה מוקדמת ומה היא תלמד אותנו על המוצר.

ניקח לדוגמה מכונית. כיצד נראית מכונית לא לגמרי מוכנה? האם היא ארבעה גלגלים, שילדה, מעטפת וסטריאו אך חסרת מושבים והגה? או שמא היא ארבעה גלגלים, שלדה, הגה ומושב אך ללא מעטפת, וגג? אולי היא בכלל אופניים?

המכונית בדוגמה הראשונה לא מתפקדת. היא לא עונה על הדרישה של מכונית: להסיע אדם מנקודה א׳ לנקודה ב׳. לעומת זאת שתי הדוגמאות הנוספות כן עונות על הדרישה, ייתכן והאופניים אף עונים עליה בצורה הטובה ביותר.

השקה מוקדמת היא חשובה, היא מאפשרת בדיקה מהירה של המוצר, של השוק וכן של היחס של השוק למוצר. אך חשוב להיזהר, המוצר המושק צריך לענות על הדרישות של המוצר הסופי. אולי הוא לא יהיה הכי מלוטש, זוהר וראוותני אך הוא יעשה את העבודה.

למעשה, אולי כדאי לוודא שבכל שלב בפיתוח המוצר, יהיה מוצר פעיל.

%d בלוגרים אהבו את זה: